خبر مهم وزارت ارتباطات درباره وضعیت اینترنت در ماه‌های آینده

علی اصغر انصاری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان در مورد اینکه چرا با وجود تلاش فراوان دولت سیزدهم هنوز هم شاهد پائین بودن سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یکسو مصرف مردم بدلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و از سوی دیگر توسعه‌های مورد نیاز امروز در گذشته انجام نشده و ما باید نیاز امروز و نیاز فردا را برطرف کنیم که برخی از آنها زمانبَر است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در ماه‌های آینده کیفیت اینترنت بهتر شود، افزود: ما در حال تقویت شبکه هسته مرکزی هستیم و این در حالیست که ۷۸ منطقه اصلی در کشور داریم که شهرهای اصفهان مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و شمال جزو هسته اصلی هستند و از طریق آنها ارتباط بین استانی برقرار می‌شود تا ترافیک از نقاط اصلی به نقاط فرعی و انتهایی توزیع و برگردانده شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات ادامه داد: ما یک پروژه خوب با تجهیزات داخلی را انجام دادیم و اکنون در هسته مرکزی کشور مشکلی نداریم و ترافیک از هسته مرکزی به نقاط فرعی کشور توزیع شده است.

انصاری گفت: ما با تجهیزات داخلی خود به ظرفیت نخست کشور که ۳۵ ترابیت بود ۲۰ ترابیت دیگر اضافه کردیم و در حال حاضر مشکلی در هسته مرکزی نداریم.

وی بیان داشت: امروزه بیشتر کارهای مردم از طریق موبایل و خدمات و ارتباطات انجام می‌گیرد و این رفتار غیراستاندارد به شبکه‌های ما فشار می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات تصریح کرد: ما باید ارتباطات را به نقاط میانی منتقل کنیم تا به شبکه اصلی کشور وصل شود و ترافیک کاهش یابد و در نهایت شبکه به فیبرنوری وصل شود.

انصاری بیان داشت: وزارت ارتباطات تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت و دو همت به اپراتور کمک کرده است که این رقم سال آینده به۱۰ همت می‌رسد.

وی اضافه کرد: البته ارتباطات شهری هم به موازات مخابرات باید شبکه‌سازی کند اما پروژه‌های ارتباطی زمانبَر است و ۲ برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت تا رسیدن به برنامه بلندمدت در پیش رو داریم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.