بیانیه تهدیدآمیز کره شمالی به زبان انگلیسی

کره شمالی تهدید کرد، علیه افراد و نهادهایی که این کشور را تحریم می‌کنند، دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد.

 یونهاپ گزارش داد، وزارت خارجه کره شمالی شنبه در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد: این حق حاکمیتی جمهوری دموکراتیک خلق کره است که قاطعانه از حاکمیت، منافع و امنیت خود در برابر دست‌اندازی‌های نیروهای متخاصم دفاع کند.

پیونگ یانگ تهدید کرد که در مقابل افراد، نهادها و سازمان‌های آمریکایی و متحدانش که در تدوین و اجرای سیاست تحریمی علیه کره شمالی نقش دارند، اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ خواهد کرد.

آمریکا و متحدانش همواره تحریم‌های گسترده‌ای را در ارتباط با برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی علیه این کشور وضع کرده‌اند.

این کشورها در تازه‌ترین اقدام خود کره شمالی را به دلیل پرتاب ماهواره تجسسی به فضا تحت تحریم‌های جدید قرار دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن «در همکاری با شرکای خارجی خود هشت تن از عوامل کره شمالی» و یک شرکت را به دلیل کمک به این کشور برای دور زدن تحریم‌ها، تحریم کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این افراد به درآمدزایی پیونگ‌یانگ و دستیابی این کشور به فناوری موشکی کمک و از برنامه تسلیحات کشتار جمعی آن حمایت کرده‌اند.

اداره ملی فناوری هوافضا (ناتا) کره شمالی بامداد چهارشنبه گذشته با اشاره به اینکه ماهواره شناسایی نظامی مالی گوان-۱ را با استفاده از موشک ماهواره‌بر جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.