اسرائیل تکلیف جنگ را روشن کرد

گالانت در ادامه سخنانش گفت: «اهداف جنگ کنونی، بازگرداندن گروگان‌ها و نابودی حماس است و تا تحقق آنها، جنگ را متوقف نخواهیم کرد».

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب گذشته پس از اعلام توقف آتش‌بس یک هفته‌ای، بمباران نوار غزه را از سر گرفت. این رژیم از تاریخ ۷ اکتبر، حملات بی‌امان هوایی و زمینی گسترده‌ای را به نوار غزه آغاز کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه شما جان باختگان ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را نزدیک به ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر عنوان کرد. در همین فاصله زمانی تعداد مجروحان جنگی نیز به ۴۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

حماس از خجالت بایدن درآمد

سازمان پزشکان بدون مرز امروز طی نامه‌ای اعلام کرد: ما شاهد آن هستیم که اصل اساسی بشریت، آشکارا نقض شده است. در ادامه آماده است: "حملات همه جانبه" اسرائیل فقط علیه حماس انجام نمی‌شود. این حملات به هر قیمتی بر سر تمام غزه و مردم آن اجرا می‌شود.

در ادامه نامه مذکور جهت انتقاد از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی آمده است: حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند. با این حال، اسرائیل با دکترین نظامی خود که هیچ تناسبی با این قوانین ندارد، آنها را نادیده می گیرد. شمال غزه در حال محو شدن از روی نقشه است.

نتانیاهو تنها راه پایان جنگ غزه را اعلام کرد

سازمان مذکور به صراحت عنوان کرده است: رهبران جهان تاکنون یا با کمک مالی یا به واسطه تامین سلاح با اسرائیل در این ماجرا همدست بوده‌اند و هیچ تلاشی را برای توقف جنگ به جز سخنان پوچ و توخالی انجام نداده‌اند.

این سازمان خواستار توقف « حملات بی رویه و بی امان»، «آوارگی اجباری» و «حمله به بیمارستان‌ها و کارکنان پزشکی» درغزه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.