نفوذ خودروهای نظامی اسرائیل به «الفالوجا» در جنوب غرب جبالیا

شبکه الجزیره قطر چهارشنبه شب اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشانگر تجمع دستگاه‌ها و تانک‌های اسرائیل خودروهای نظامی اسرائیل در منطقه "الفالوجا" در جنوب غرب جبالیا واقع در ۴ کیلومتری شمال غزه است.

نیروهای اسرائیلی به جاده اصلی در کوی الشجاعیه در غزه نفوذ کرده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده توسط این شبکه خبری همچنین نشان می‌دهد که خودروهای زرهی و نظامی صهیونیستی وارد چهارراه‌ صلاح الدین در کوی الشجاعیه در غزه شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.