اسپانیا از حمایت اوکراین پا پس کشید/ بودجه محدود است اولویت ها باید بررسی شوند!

پرس یونایتد گزارش داد، خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با روزنامه ال‌پاییس که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: اتحادیه اروپا ممکن است بودجه کافی برای ادامه حمایت مالی از اوکراین را نداشته باشد.

وی در واکنش به بسته پیشنهادی ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین، تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه ممکن است نیاز به بررسی اولویت‌های خود داشته باشند.

آلبارس تاکید کرد: ما در مراحل اولیه بحث در مورد این چارچوب مالی چندساله هستیم. اوکراین نیازهای بسیار مهمی دارد که ما تاکنون آنها را تامین کرده‌ایم و حالا به خاطر بودجه محدود باید اولویت‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی ادامه داد: درست است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده کرده‌اند تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهند کرد، ولی جنگ اسرائیل در غزه همه چیز را تغییر داده است.

راهکار نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه

آلبارس افزود راه حل مناقشه در اوکراین تصمیمی است که فقط در دست روسیه است ولی اتحادیه اروپا بعید است تحریم‌های خود علیه مسکو را لغو کند. وی همچنین متعهد شد از درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کند.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشست آتی خود در تاریخ ۱۴ تا ۱۵ دسامبر سال جاری درباره آغاز مذاکرات با اوکراین و مولداوی درباره الحاق آنها به این اتحادیه بحث کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.