ترامپ تهدید کرد: دیگر در دادگاه شرکت نمی‌کنم!

دونالد ترامپ در این ارتباط در فضای مجازی اعلام کرد که تصمیم گرفته در جلسه دوم دادگاه کلاهبرداری مدنی خود در نیویورک برای ادای شهادت حضور نیابد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک پست در رسانه‌های اجتماعی گفت که او «بسیار موفق و قطعی» در ماه گذشته شهادت داد و دیگر نیازی به حضور مجدد نمی‌بیند.

انتظار می‌رفت ترامپ روز دوشنبه برای آخرین بار به عنوان شاهد دفاعی در پرونده خود که امپراتوری املاک و مستغلات او را تهدید می‌کند، به جایگاه شاهدان بازگردد.

ترامپ هنگام شهادت در ۶ نوامبر در دادگاه اغلب علیه مقامات دادگاه نیویورک صحبت کرد. او با قاضی دعوا کرد و «لتیتیا جیمز»، دادستان کل نیویورک را که از او شکایت کرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار داد. ترامپ از ثروت خود دفاع و تخلف را رد کرد. در آن جلسه پاسخ‌های طولانی ترامپ باعث عصبانیت قاضی شد و او بارها از ترامپ خواست که پاسخ‌هایش را کوتاه کند.

دادستان کل نیویورک سال گذشته از ترامپ به دلیل فریب دادن بانک‌ها، بیمه‌گران و دیگران از طریق افزایش ثروتش در صورت‌های مالی، از او شکایت کرده بود.

قاضی قبل از دادگاه حکم داده بود که ترامپ به همراه دیگران درگیر کلاهبرداری بوده‌اند. او دستور داد که کنترل برخی از املاک ترامپ را در دست بگیرد، اما دادگاه تجدیدنظر آن حکم را متوقف کرده است. قاضی اکنون در حال بررسی شش ادعای دیگر از جمله ادعای توطئه و کلاهبرداری بیمه است.

دادستان نیویورک به دنبال جریمه‌های بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری برای ترامپ است و می‌خواهد ترامپ از تجارت در نیویورک منع شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.