اسرائیل عقب نشینی کرد/ توافق با حزب الله جدی شد؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اظهار اینکه این رژیم قصدی برای ماندن در غزه ندارد، در موضع‌گیری جدیدی در قبال حزب‌الله لبنان که عقب‌نشینی آشکاری از مواضع پیشین این رژیم محسوب می‌شود، گفت که تل‌آویو آماده توافقی احتمالی با حزب‌الله لبنان است، مشروط بر اینکه هر توافقی شامل منطقه امن در امتداد مرز و تضمین‌های امنیتی مناسب باشد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد تحولات امنیتی در امتداد مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان گفت: اقدامات اسرائیل در غزه مورد توجه حزب‌الله قرار دارد. اگر حزب‌الله اجازه دهد فرآیند توافق صورت می‌گیرد، من اکنون به جزئیات آن نمی‌پردازم، اما واضح است که باید شامل شرایطی باشد که در آن فاصله ایمن از ما تا نیروهایی که می‌توانند به خاک اسرائیل شلیک کنند، یا نیروهایی که می‌توانند در داخل اسرائیل وارد عمل شوند، وجود داشته باشد. اگر این امکان وجود داشته باشد، با تضمین مناسب، می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.

لفاظی تازه نتانیاهو علیه ایران

گالانت همچنین با تاکید بر اینکه ارتش صهیونیستی قصدی برای ماندن دائمی در نوار غزه ندارد، گفت: مادامی که گروهی متخاصم با اسرائیل نباشد، آماده بحث در مورد گزینه‌های جایگزین در مورد اینکه چه کسی این سرزمین را کنترل می‌کند، هستیم.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی به خبرنگاران گفت: اسرائیل هر اقدامی را برای نابودی حماس انجام خواهد داد، اما ما هیچ قصدی برای ماندن دائمی در نوار غزه نداریم.

گالانت گفت که تل آویو آماده بحث در مورد گزینه‌های جایگزین درباره اینکه چه کسی می‌تواند غزه را پس از جنگ کنترل کند، است: «شرط کلیدی این است که این گروه با اسرائیل خصمانه عمل نکند. بقیه، به نظر من، قابل بحث است. اما مطمئناً حماس نخواهد بود و همچنین خود اسرائیل هم نخواهد بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.