اعتراف سنگین مقام سابق اسرائیل درباره ارتش یمن

الیعزر ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ۹۵ درصد کالاهای وارداتی و صادراتی اسرائیل از دریای سرخ عبور می‌کند.

شبکه المیادین گزارش داد، فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل اذعان کرد: یمن محاصره دریایی را بر ما تحمیل کرده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کرده بودند که ممانعت ارتش یمن از عبور کشتی‌ها از تنگه باب المندب به معنای مسافت ۱۳ هزار کیلومتری کشتی‌ها برای رسیدن به بنادر اسرائیل است.

اتاق فرماندهی نظامیان اسرائیلی موشک باران شد

برپایه این گزارش، این اتفاق به معنای تاخیر چند هفته‌ای در تحویل محموله‌ها به رژیم صهیونیستی است.

در همین راستا، روزنامه اقتصادی «گلوبز» رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های رژیم اشغالگر که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند مسیرهای خود را به سمت آفریقا تغییر داده‌اند که و این مساله ۱۳هزار کیلومتر به مسیر آنها اضافه کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که علاوه بر افزایش مسافت این اتفاق هزینه‌های اضافی دریانوردی و در نتیجه افزایش قیمت این محموله‌ها را به همراه خواهد داشت.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.