نخستین تصمیم امیر جدید کویت

«مشعل الاحمد الجابر الصباح» امروز (چهارشنبه) به عنوان امیر جدید کویت در مقابل مجلس الامه (پارلمان) سوگند یاد کرد و متعهد شد که فرد مخلصی برای این کشور و ملت آن باشد.

«مشعل الاحمد الجابر الصباح»، امیر جدید کویت در سخنانی پس از ادای سوگند تاکید کرد: به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم که به قانون اساسی و قوانین کشور احترام بگذارم و از آزادی‌ها، منافع و پول مردم دفاع و از استقلال و تمامیت ارضی کشور پاسداری کنم.

وی گفت: زمام قدرت را به عنوان یک تکلیف به عهده گرفته‌ام و به مردم کویت قول می‌دهیم که شهروندی وفادار به میهن و مردم خود باشم.

قبر ساده امیر کویت را ببینید+ عکس

وی با بیان اینکه «ما به عنوان رهبری سیاسی باید به همه نزدیک باشیم»، بر اهمیت پیگیری، نظارت و پاسخگویی در چارچوب قانون اساسی تاکید کرد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح همچنین در نخستین تصمیم پس از تصدی سمت امیر کویت گفت که تصمیم گرفته است ترفیعات و انتصابات در کویت را متوقف کند و واقعیت کنونی را از همه جنبه‌ها به ویژه جنبه‌های امنیتی و معیشتی بررسی کند.

امیر جدید کویت همچنین متعهد شد که با فساد مبارزه و وحدت ملت را حفظ کند.

دیوان امیری کویت روز شنبه از درگذشت امیر این کشور خبر داد. به دنبال آن، دولت کویت از تعیین «مشعل احمد جابر الصباح» به عنوان امیر جدید کویت خبر داد.

دیوان امیری کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ «نواف احمد جابر الصباح»، امیر این کشور در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

نواف احمد جابر الصباح زاده ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ امیر کویت و فرماندهٔ کل قوای نیروهای مسلح کویت بود که پس از درگذشت برادر ناتنی خود صباح احمد جابر الصباح، در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به این مقام رسیده بود.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش داد که نواف احمد جابر الصباح به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری بود.

در کویت به مناسبت درگذشت امیر این کشور عزای عمومی اعلام شد، پرچم‌ها به مدت چهل روز نیمه برافراشته می‌شود و ادارات دولتی نیز به مدت سه روز تعطیل شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.