توچال ثبت معنوی می شود

موضوع گردشگری در تهران سال‌هاست مغفول مانده و هر از چندگاهی اقدامات مقطعی برای آن انجام می‌شود اما این حوزه به کاری اساسی نیازمند است. احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری در این‌باره می‌گوید: اتفاقاتی که باید از جانب شورای شهر درخصوص مباحث گردشگری بیفتد، تاکنون افتاده است. ما به دوستان شهرداری اعلام کردیم که باید ساختار متناسب گردشگری در شهرداری تهران باشد. این ساختار با ادغام شرکت‌های موجود حاصل نمی‌شود و باید به سمت هدلینگی با این موضوع برویم. پس اعلام کردیم که فرایند قانون این کار باید طی لایحه‌ای به شورا بیاید تا به سمت دلخواه برویم.

او ادامه داد: هم‌اکنون ما منتظر اقدام دفتر شهردار هستیم. البته شخص شهردار تهران نیز رئیس شورای سیاستگذاری همین هلدینگ است و دبیرخانه آن را نیز به شرکت اراضی عباس‌آباد واگذار کرده است.

آنگونه که علوی اعلام کرده، هلدینگ باید سیاستگذاری و نظارت را در یک مجموعه مدیریت کند و نیازی نیست همه نهادهای موجود یکی شوند. بازدهی مجموعه با مدیریت یکپارچه افزایش می‌یابد. امروز بازدهی این مراکز با توان اصلی فاصله زیادی دارد. در موضوع تبدیل شن‌چاله‌ها از یک تهدید به مراکز گردشگری هم‌اکنون کار در مرحله اخذ پیمانکار توسط سازمان نوسازی است. مورد دیگر نیز روددره فرحزاد است که امیدواریم به سرعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: رفع تصرفات و کنترل آسیب‌های اجتماعی این دره به خوبی مدیریت شده است. همچنین مراحل بهسازی عملیاتی شده و اتفاقات خوبی توسط مناطق ۲ و ۵ رقم خورده است. همچنین روددره گلابدره باقی مانده که منطقه یک برای رفع تصرف آن پس از سال‌ها اقدام کرده و حریم درحال آزادسازی است تا ساماندهی و بهسازی انجام شود.

آخرین وضعیت هوای تهران امروز ۱ دی ۱۴۰۲

علوی افزود: در ستاد سمن‌ها هم با ۵۰نماینده موضوع ثبت معنوی توچال را پیگیری کردیم. این کوه را روزانه میلیون‌ها نفر می‌بینند و ثبت معنوی آن بسیار حائز اهمیت است. برای مسیر طبیعت نیز اعتبارات درنظر گرفته شده و تاپایان سال پیشرفت فیزیکی آنها صورت می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.