خبر خوش درباره شیر خشک / علت کمبود شیر خشک به روایت وزیر رئیسی

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال کشور در بابل اظهار کرد: متاسفانه شیر خشک در کشور قاچاق می‌شد و هم اینکه مصارف غیر واقعی داشت که با برنامه ریزی های انجام شده این مشکل حل شد.

خبر مرتبط
کنایه سنگین مجری به دولت در برنامه زنده/وقتی نمی‌توانید شیر خشک تامین کنید چرا..+ فیلم

مجری تلویزیون در برنامه زنده به مسئولان وزارت بهداشت در رابطه با مسئله شیرخشک و تشویق به فرزندآوری به کنایه گفت: خوابی؟

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در توزیع شیر خشک در کشور وجود ندارد و هر نوزاد زیر دوسال با ثبت کد ملی و تاریخ تولد در هر ماه ۱۰ قوطی شیر خشک با نرخ قبلی دریافت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت دارو در سال جاری به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به همراه وزارت بهداشت ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

خبر مرتبط
توضیحات وزیر بهداشت درباره شیرخشک یارانه ای/ برای این افراد با نرخ آزاد است

وزیر بهداشت اظهار کرد: الحمدلله اکنون وضعیت شیرخشک باتوجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد تا شیرخشک را فقط به مصرف کننده واقعی با نرخ سابق داده شود، مشکلی ندارد. با ارائه کد ملی و افرادی که زیر دو سال هستند با همان نرخ سابق شیرخشک را دریافت می کنند. مابقی که برای مصارف دیگر از شیرخشک استفاده می کنند با نرخ آزاد است.

عین اللهی ادامه داد: داروهای دیابتی در کشور موجود است فقط باید با نسخه الکترونیکی پزشک تایید شود و در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ساختمان جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان بابل ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است، افزود: این طرح درمانی که در سال ۹۴ کلنگ زنی شده بود در ابتدای دولت مردمی سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وزیر بهداشت اضافه کرد: این بیمارستان که به بیماران منطقه خدمت رسانی می‌کند دارای تمامی زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف همانند اتاق عمل، اورژانس پیشرفته و بخش فوق تخصصی است.

عین اللهی تاکید کرد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان بابل با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد همزمان با سفر رییس جمهور به مازندران افتتاح خواهد شد.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریالی دولت با ۱۲۰ تخت به بیماران شمال کشور خدمات ارائه می کند. دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل سرمایه‌گذاری کرده است.

از مجموع ۲۹ طرح نیمه‌تمام این دانشگاه که در مجموع ۶۸ هزار و ۳۶۰ متر مربع مساحت دارد، ۵۰ هزار مترمربع درمانی و بقیه آموزشی، فرهنگی و ورزشی است.

تکمیل ساختمان بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور، تکمیل ساختمان تنها مرکز تک‌تخصصی دولتی نازایی شمال کشور، تکمیل ساختمان مرکز دیالیز، تکمیل چند دانشکده اعم از دندانپزشکی و طب سنتی و همچنین سالن‌های ورزشی و سالن نمایشگاه بخشی از طرح‌های در حال تکمیل است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد، سال ۱۳۶۴ نخستین گروه دانشجو را پذیرفت و به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور فعالیتش آغاز شد. این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت و پرستاری و مامایی است و پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

در حال حاضر این دانشگاه علوم پزشکی بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیئت علمی دارد. ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مستقل به نام‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مرکزیت ساری و دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.