آغاز دوره ریاست بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا/ سیاست‌ها مشخص شد

بر اساس اعلام این رسانه، بلژیک نخستین کشور عضو اتحادیه بود که به دلیل حرف اول نام این کشور یعنی B ریاست دوره‌ ای شورای اتحادیه اروپا را در سال ۱۹۵۸ برعهده گرفت.

در دوره‌ های ریاست این کشور رخدادهای مهمی برای اتحادیه اروپا رقم خورد: از تولد جامعه اقتصادی اروپا (EEC) در ۱۹۵۸ تا راه‌ اندازی برنامه اراسموس برای تبادل دانشجو در سال ۱۹۸۷.بلژیک امسال هم در سالی ویژه ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده گرفت؛ چرا که ژوئن سال آینده میلادی، شهروندان ۲۷ کشور عضو یعنی حدود ۲۰۰ میلیون واجد شرایط رای دادن برای انتخاب ۷۲۰ عضو پارلمان اروپا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

همچنین، در دوره ریاست بلژیک اجرای برنامه راهبردی اتحادیه اروپا برای دوره ۲۰۲۹- ۲۰۲۴ آغاز می‌ شود. بلژیک در شرایطی برای سیزدهمین بار ریاست دوره‌ ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت که اتحادیه اروپا با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین مواجه است.

بر همین اساس، بلژیک برنامه عملیاتی خود برای دوره جدید ریاستش را بر پایه ۶ اولویت اعلام کرده است: دفاع از قانون، دموکراسی و اتحاد، تقویت رقابت‌ پذیری اتحادیه اروپا، حمایت از انتقال عادلانه به دوره مصرف انرژی‌ های سبز، تقویت برنامه اجتماعی و بهداشتی اتحادیه اروپا، حفاظت از مردم و مرزها و ترویج اروپای جهانی!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.