آماده باش در البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: تیم های امدادی هلال احمر با توجه به افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی بیان کرد : افزون بر ۲ ایستگاه های سیار، ۲۰ پایگاه امداد جاده ای و شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

وی اضافه کرد : داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خبر مرتبط
سامانه بارشی در راه کشور/ جمعه منتظر باشید

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پیش‌بینی شده است.

وی از شهروندان خواست با توجه به آلودگی هوا از تردد غیرضرور در معابر عمومی و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

اداره کل محیط زیست استان البرز نیز پیش تر از پدیده وارونگی دمایی و افزایش آلاینده ها و ذرات معلق روز دوشنبه سبب ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمام گروه های سلامت جامعه و استقرار وضعیت اضطرار در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ در این استان خبر داد.

خبر مرتبط
آلودگی هوا مدارس این استان را به تعطیلی کشاند

پیرو مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای آذربایجان شرقی، مدارس شهرستان تبریز ( نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود) فردا به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های ساوجبلاغ، ایستگاه ماموت و شهرستان نظرآباد شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) به ترتیب ۱۶۰، ۱۷۰ و ۱۶۰ گزارش شده که بیانگر وضعیت اضطرار هوا در این نقاط است.

همچنین شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد، فردیس و کرج به ترتیب ۱۱۴، ۱۱۹ و ۱۱۹ اعلام شده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است:

صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.