مروری بر گذشته و حال یک رویداد

بانک ملی تا عید سکه و طلا نمی‌فروشد!

کدخبر: ۶۲۰۸۳۵
اقتصادنیوز: معاملات طلا موضوع یکی، دو روز اخیر در کشور نیست و همواره به دلیل عوامل متعدد و متنوع شاهد تغییرات عمده در این معاملات بوده‌ایم.
بانک ملی تا عید سکه و طلا نمی‌فروشد!

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها موضوع خرید طلا در بین مردم داغ است و علت آن هم انتشار اخباری ضدونقیض درباره افزایش مالیات طلاست. اخباری که حسابی در این مدت دست به دست شد و بسیاری از مردم را هم در خرید این کالای گرانقیمت دست به عصا کرد؛ موضوعی که البته به تازگی هم سخنگوی سازمان سازمان امور مالیاتی درباره آن توضیح داده است. موحدی بکنظر گفت: «مالیات طلافروشان همان روال قبلی است و هیچ نرخ و پایه جدیدی برای مالیات طلافروشان و سایر کسبه و مشاغل تعیین نشده است و تنها فاکتور کاغذی که طلافروش‌ها به خریدار ارائه می‌دادند قرار شده است که به صورت الکترونیک در سامانه مودیان هم ثبت شود.»

انتشار اخبار طلا در این ایام، یاد یکی از اخبار جالب توجه این حوزه که مربوط به حدود 50 سال پیش است را زنده کرد؛ خبری که در دی ماه منتشر شده بود. روزنامه اطلاعات در شماره 18 دی 1353 خود، خبری با عنوان «بانک ملی تا عید طلا و سکه نمی‌فروشد» منتشر کرده که در توضیح آن آمده است: «بانک ملی از امروز فروش مسکوکات طلا را تا اواخر اسفندماه آینده متوقف کرد و فقط شمش طلا عرضه می‌کند.»

نکته جالب قیمت شمش و مسکوکات در آن سالهاست. در خبر روزنامه اطلاعات آمده است: «قیمت شمش طلا امروز در بانک ملی هر کیلو 9194 ریال کاهش یافت و کیلویی 389 هزار و 579 ریال شد.»

خبر مرتبط
افزایش چشمگیر واردات طلا به کشور/ سرنوشت ۱.۲ میلیارد دلار طلای وارداتی چه شد؟

اقتصادنیوز: در ۹ ماهه سال جاری ۱.۲ میلیارد دلار طلا به کشور وارد شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه، کاهش قیمت شمش طلا در بانک ملی به دنبال تقلیل قیمت این فلز در بورس لندن که تا اونسی 169.50 دلار سقوط کرده، پیش آمده است.

اطلاعات همچنین درباره خودداری از عرضه و فروش مسکوکات طلا از جانب بانک ملی، توضیح داده است: «این اقدام به خاطر ذخیره و جمع‌آوری مسکوکات طلا، برای فروش در ایام نوروز صورت گرفته است. شمش طلا امروز در بازار آزاد هر مثقال 2 تومان تقلیل یافت و مثقالی 190 تومان شد. پهلوی طلا در بازار آزاد 350 تومان، نیم‌پهلوی 183 تومان و ربع پهلوی 93 تومان بود.»

نکته جالب توجه دیگر درباره این خبر، کاهش ارزش جهانی طلا در بازار امروز به مانند آن روزهاست که هر اونس طلا در جریان معاملات 2,029 دلار قیمت خوvد و سقوطی قابل توجه در مقایسه با روزهای گذشته تجربه کرد.

Untitled

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید