پاسخ وزارت ارتباطات درباره گران شدن اینترنت ثابت

 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خبری افزایش قیمت اینترنت ثابت، مربوط به افزایش ۳۴ درصدی اینترنت است و خبر جدیدی نیست.

«امیر لاجوردی» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی خود، نوشت: خبری که در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت اینترنت ثابت منتشر شده مربوط به خبر افزایش ۳۴ درصدی اینترنت است که در روزهای قبل هم اعلام شد و خبر جدیدی نیست.

خبر مرتبط
توصیه دارویی وزیر بهداشت به مردم/ داروهای ایرانی مصرف کنید

وزیر بهداشت گفت:از مردم می‌خواهم به سیستم سلامت کشور اعتماد کنند و تا جایی که می‌توانند داروهای داخلی را مصرف کنند چون سازمان غذا و دارو کنترل کیفی بسیار خوبی بر داروها دارد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت شامل اینترنت ثابت و همراه بوده و البته مشمول ترافیک داخلی نیست.

وی همچنین در پاسخ به یکی از کاربران که گفت قرار بوده تا قیمت اینترنت ثابت را ارزان‌تر نگه دارید تا کاربران به جای اینترنت همراه از اینترنت ثابت استفاده کنند، اعلام کرد: به همین دلیل «حداکثر» تعرفه سرعت ۳۰ و ۵۰ مگابیت‌برثانیه بجای ۳۴ درصد به ترتیب ۱۶ و ۷ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: قیمت اینترنت با سرعت بالاتر نیز به دلیل رقابتی‌شدن توسعه‌ی فیبر در کشور شکسته خواهد شد.

از اوایل دی‌ماه خبر اصلاح تعرفه اینترنت و افزایش آن منتشر شد و اپراتورها متعهد شدند به ازای افزایش ۳۴ درصدی قیمت بسته‌های اینترنت خود، سایت‌های نسل پنجم خود را به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ برسانند.

افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در ۶ماه آینده از جمله تعهدات دیگری بود که اپراتورها به آن مکلف شدند. در نهایت افزایش تعرفه اینترنت ثابت و سیار اتفاق افتاد و دولت نیز برای عموم مردم ۱۲ گیگابایت اینترنت داخلی رایگان در نظر گرفت که فعال‌سازی آن از هفته گذشته آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.