برف و سرما در راه کرمان/ کشاورزان این هشدار را جدی بگیرند

برف و باران در راه استان کرمان است؛ کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات باشند.

از نظر دمایی از امروز سه‌شنبه تا ابتدای هفته آینده در استان کرمان روند کاهشی و جمعه بیشتر مناطق کاهش محسوس دما را خواهند داشت؛ بنابراین وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی و دامی محتمل است.

طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق شمالی بارش‌های پراکنده و خفیف به ویژه در ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست، همچنین در مناطق شمال غربی، غربی و شرقی این استان با تداوم وزش باد‌های نسبتاً شدید، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در سطح استان کرمان را خواهیم داشت.

خبر مرتبط
هشدار مهم هواشناسی/ سرما و یخبندان در 14 استان و بارندگی در شمال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران، کاهش دما، باد شدید و در ارتفاعات بارش برف اواخر وقت چهارشنبه 27 دی و همچنین روز پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا چهارشنبه نیز با توجه به شرایط پایداری و با انتقال ریزگرد به استان کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ضمن افزایش ابر، بارش باران در برخی مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مورد انتظار است که این بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

خبر مرتبط
این مناطق آخر هفته برفی می شوند

طبق اعلام سازمان هواشناسی، از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ابرناکی، وزش باد شدید، بارش باران، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طبق اعلام هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر خنک ترین و نرماشیر و ریگان با ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان کرمان بودند.

دمای کلانشهر کرمان نیز در خنک ترین ساعت امروز سه درجه سانتیگراد بود و در گرم ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.