شهرداری باشگاه سالمندی می سازد

هرم جمعیتی نشان می دهد که شیب سالمندی در کشور تند است و پیش بینی می شود سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد می رسد و از این رو ضرورت دارد در راستای نشاط و سلامت سالمندی گام هایی برداشته شود. شهردار تهران در این مراسم گفت: «سالمندان افتخار ما هستند. چرا که گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور کردید و حال نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم. سالمندان با حضور در این رقابت ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می دهند و امیدواریم که ثمره آن در شکل گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.»

میانگین سن سالمندی در تهران

افزایش سن سالمندی در کشور به طور میانگین ۱۱ درصد اما در تهران ۱۳ درصد است و در برخی از مناطق (۶،۱۴ و ۱۶) میانگین به عدد ۱۶ هم می رسد. شهردار تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: «تلاش ما این است که شهر را مناسب سازی کنیم. و همچنین خدمات ویژه در حوزه های مختلف حمل و نقلی و .‌... ارایه کنیم و در باشگاه سالمندی به زودی این موارد اطلاع رسانی خواهند شد.»

زاکانی ایجاد چندین مرکز سالمندی را ضروری دانست و گفت: «در مراکز سالمندی مورد نظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز ( تفریحی ، سلامت و ...) ایجاد شود که بتوانیم خدمات متمرکز با کیفیتی به سالمندان ارائه کنیم. همچنین امیدوارم این رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می کند تداوم داشته باشد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.