تاثیراتی که تغییرات آب و هوایی بر عمر انسان‌ها می‌گذارد

یک مطالعه جدید تخمین زده است که افزایش دما و چرخه بارندگی به دلیل مرگ‌های مستقیم ناشی از بلایای طبیعی، سیل و موج گرما و همچنین مرگ‌های غیر مستقیم مانند مشکلات سلامت روان، امید به زندگی را تا شش ماه در مردان و ده ماه در زنان کاهش می‌دهد.

آمیت روی، محقق این مطالعه از داده‌های دما و بارندگی بیش از ۱۹۰ کشور در یک دوره ۸۰ ساله استفاده کرده و دریافته است که اگر دما دو درجه فارنهایت افزایش یابد، امید به زندگی تا نیم سال کاهش می‌یابد.

این مطالعه نشان داده است که تغییرات آب و هوایی باعث گرسنگی، وخامت وضعیت تغذیه، بیماری‌ها، سلامت روان و مرگ‌های زودرس در سراسر جهان می‌شود که در نهایت به کاهش امید به زندگی منجر خواهد شد.

آمیت روی، محقق دانشگاه شاهجلال بنگلادش و مدرس جدید تحقیقات اجتماعی در ایالات متحده، گفت: تهدید جهانی که تغییرات آب و هوایی برای رفاه میلیاردها نفر ایجاد می‌کند، بر نیاز فوری به حل آن به عنوان یک بحران بهداشت عمومی تأکید می‌کند.

آمیت روی دانشیار، با تجزیه و تحلیل داده‌های میانگین دما، بارندگی و امید به زندگی از ۱۹۱ کشور از سال ۱۹۴۰ تا ۲۰۲۰ به نتیجه گیری خود رسیده است.

نویسنده آنچه را که «اولین شاخص ترکیبی تغییرات آب و هوایی» می‌نامد، ایجاد کرده که چرخه‌های دما و بارندگی را برای اندازه‌گیری شدت کلی تغییرات آب و هوایی ترکیب می‌کند.

شاخص تغییر آب و هوا از یک چارچوب مشترک برای مقایسه عملکرد آب و هوای ۶۳ کشور و اتحادیه اروپا استفاده می‌کند که مجموعا بیش از ۹۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.