یزد آماده باش شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: هلال احمر به دنبال هشدار هواشناسی در سطح استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.

"محمد عشقی افزود: پس از دریافت هشدارهای صادره از هواشناسی در ۲۴ گذشته، شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف به خصوص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هستیم که جهت آمادگی هرچه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی جهت امداد رسانی‌های احتمالی به هموطنان تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

خبر مرتبط
تصویری از ساختمان بیمارستان گاندی بعد از آتش سوزی+ عکس

علیرضا فخاری استاندار تهران درباره آخرین وضعیت آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: الحمدالله هیچ تلفات و مشکلات تنفسی نداشته‌ایم و بیمارانی هم که نیاز به ادامه بستری داشتند به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل اعلام شرایط نامساعد جوی ۱۲ پایگاه ثابت و موقت، تیم واکنش سریع، یک تیم امداد ونجات کوهستان و شعب هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند ادامه داد: نیروهای هلال احمر با استفاده از تمامی ظرفیت ها، آماده انجام عملیات هستند.

عشقی بیان کرد: تا حد امکان نیز از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در محورهای دارای مه‌گرفتگی نیز استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروها و پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند.

خبر مرتبط
ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ برف و باران در راه است

سازمان هواشناسی کشور از نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی روز جاری خبر داد.

وی گفت: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند زیرا با توجه به بارش برف در ارتفاعات، احتمال حوادث کوهستانی دور از انتظار نیست .

مدیرعامل هلال احمر استان یزد تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.