پرداخت وام ارزی برای خرید هواپیما +جزئیات

 

 

 عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در مراسم امضای قرارداد سپرده‌گذاری ٢ میلیارد دلاری برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه این حجم قرارداد صندوق توسعه با بانک‌ها بی‌نظیر بوده و برای اولین بار چنین قراردادی به امضا می‌رسد، اظهار داشت: نتیجه این قرارداد اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و کاهش قیمت تمام شده مسکن است. 

وی ادامه داد: این سوال مطرح می‌شود که چرا صندوق توسعه ملی این ٢ میلیارد دلار را در اختیار بانک مسکن قرار داده‌ است، علت این است که بانک مسکن بانک تخصصی در ساخت و ساز مسکن و در بحث مسکن پیشران بوده و در حال حاضر ساخت ٣٢٠ هزار واحد را تامین مالی و تسهیلات ٨٠ هزار واحد مسکونی نهضت ملی را پرداخت کرده‌است. 

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از محل سپرده‌گذاری ٢ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن و پرداخت وام از این محل به بخش خصوصی حوزه حمل و نقل تاکید کرد: وام مسکن را از ٢٣ درصد به ١٨ درصد کاهش دادم و برای ادامه این روند، برنامه‌های متعدد در دستور کار داریم و رییس جمهوری هم از این موضوع حمایت می‌کند. 

حسینی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه بانک مسکن سپرده ٢ میلیارد دلاری را با چه نرخ سودی به متقاضیان و فعالان در خرید هواپیما ارایه می‌دهد، گفت: فعلا نمی‌توان نرخ سود این وام به متقاضیان را اعلام کرد و در این باره باید بررسی‌ها انجام شود اما این وام به صورت ارزی به متقاضیان ارایه می‌شود و باز پرداخت آن هم ارزی خواهد بود. 

وی همچنین در واکنش به مخالفت رییس سازمان برنامه و بودجه با افزایش سرمایه ١٠٠ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن اظهار داشت: حکم و دستور رییس جمهوری را برای افزایش سرمایه بانک مسکن را در اختیار داریم و دولت برای افزایش سرمایه بانک مسکن هماهنگ است و این افزایش سرمایه جزو مصوبات مجلس در بودجه ١۴٠٣ بوده‌است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.