شوک موشکی روسیه به جهان

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از «افزایش قابل توجه» تولیدات موشکی از جمله در حدود ۲ برابر کردن تولید موشک‌های مورد استفاده در دفاع هوایی خود خبر داد.

وزیر دفاع روسیه این خبر را پس از بازدید از تأسیسات تولیدی نظامی-صنعتی در شهر یکاترینبورگ، از جمله تأسیساتی که در آن موشک‌های کروز «کالیبر» (Kalibr) و موشک‌های بالستیک «اسکندر» (Iskander) در آن تولید می‌شود، اعلام کرد.

خبر مرتبط
تصمیم جنجالی بایدن یک پیروزی را برای روسیه رقم زد

«فاکس بیزنس» با اشاره به اینکه «بایدن با کاهش صادرات ال‌ان‌جی (LNG) آمریکا در آینده، در واقع چشم انداز آب و هوایی جهانی را بدتر خواهد کرد»، نوشت: افزایش صادرات گاز ال‌ان‌جی از ایالات متحده می‌تواند به چین، بزرگترین تولیدکننده کربن در جهان و سایر کشورها کمک کند تا از زغال سنگ که کثیف‌ترین سوخت جهان است، دور شوند.

این مقام روس همچنین گفت: ما از تمام امکانات تولیدی بازدید و با مهندسان ارشد صحبت کردیم. تجهیزات جدید زیادی در دسترس قرار گرفته است، بنابراین حجم تولید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه «با توجه به موشک‌هایی که برای پدافند هوایی خود نیاز داریم، پیش‌بینی می‌شود تولیدات بیش از ۲ برابر میزان برنامه‌ریزی شده اولیه افزایش یابد»، ابراز امیدواری کرد که اهداف تولیدی امسال محقق شود.

خبر مرتبط
روسیه برای غرب خط و نشان کشید

روسیه در جریان یک موضع‌گیری هشدار داده است که اگر غرب دارایی‌های مسدود شده این کشور را جهت ارائه به بازسازی و کمک به اوکراین مصادر کند، این اقدام را به همین شیوه تلافی خواهد کرد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه فاش کرد که برنامه تولید موشک‌های کروز کالیبر این کشور در سال جاری ۱۷ درصد تکمیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.