فوری؛ شورای امنیت درباره غزه بیانیه داد

شورای امنیت در این نشست، نگرانی خود را از شتاب در وخامت وضعیت انسانی در نوار غزه ابراز کرد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت تمامی افرادی که در حمله هفتم اکتبر شرکت کردند باید مجازات شوند.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات رژیم صهیونیستی علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مبنی بر اینکه در حمله مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر شرکت داشتند، افزود: نباید اجازه دهیم آنچه اتفاق افتاد، کار بزرگی را که آنروا انجام می دهد تحت الشعاع قرار دهد.

خبر مرتبط
برنامه اسرائیل لو رفت/ جنگ غزه تا کی ادامه دارد؟

افیر سوفیر، وزیر مهاجرت و ادغام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ علیه غزه احتمال دارد تا ۲ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد.



نماینده آمریکا در سازمان ملل در عین حال که گفت کشورش از تصمیم سازمان ملل برای انجام تحقیقات جامع و مستقل در مورد آنروا استقبال می‌کند، گفت آنروا تنها سازمانی است که قادر به کمک رسانی به فلسطینی‌ها است.

وی تصریح کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتهامات علیه آنروا با اسرائیل رایزنی کردیم. آمریکا می‌خواهد قبل از شروع مجدد کمک مالی به آنروا، شاهد تغییرات اساسی باشد. مایه تاسف است که اطلاعاتی وجود دارد که شک و تردید را در مورد آنروا ایجاد کرده است. نباید اجازه دهیم این اطلاعات تلاش های این سازمان را تضعیف کند. «ما خواهان تداوم جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین هستیم».
خبر مرتبط
کاخ سفید: مذاکرات سازنده‌‌ای درباره آتش بس در غزه در حال انجام است

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت: «بحث‌های بسیار سازنده‌ای در مورد مذاکرات آزادی گروگان‌ها در غزه در حال انجام است».



گرینفیلد در ادامه گفت: به عنوان حامیان مالی آنروا طی ساعات آتی با دبیرکل سازمان ملل دیدار خواهیم کرد تا در مورد روند پیش رو گفتگو کنیم.

همچنین یک منبع دیپلماتیک به شبکه خبری الجزیره گزارش کرد «سیگرید کاگ» هماهنگ کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در این نشست تمایل خود را درباره تاسیس دفتری در غزه به شورای امنیت اعلام کرده است.

وی اعلام کرد انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه با چالش‌های زیادی مواجه است. گذرگاه‌های بیشتری برای انتقال کمک‌ها نیاز است و در عین حال امکان انتقال هوایی این کمک‌ها وجود دارد.

 



هماهنگ کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه همچنین در رابطه با سازمان آنروا گفت هیچ جایگزینی برای آنروا در مأموریت‌های بشردوستانه در نوار غزه وجود ندارد. لازم است به نقش محوری این سازمان در کمک رسانی به غزه اذعان شود. هیچ سازمانی نمی تواند جایگزین آنروا شود.

چندین کشور اروپایی به همراه آمریکا و کانادا در پی اتهام رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن نیروهای آنروا در حمله هفتم اکتبر، ارائه کمک مالی به این سازمان را به حالت تعلیق درآوردند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.