هشدار ونزوئلا به آمریکا: ناکام‌تان خواهیم کرد

شبکه خبری المیادین بامداد پنجشنبه گزارش داد که ایوان جیل پینتو، وزیر خارجه ونزوئلا در صفحه خود در پلتفرم ایکس با خطاب به مقامات واشنگتن گفت: ونزوئلا هرگز در برابر باج خواهی دشمنان سر خم نخواهد کرد و مداخلات آمریکا در ونزوئلا محکوم به شکست خواهد بود.

ایوان جیل در بخش دیگری از پیام خود خطاب به دشمنان قسم خورده کاراکاس افزود: ونزوئلا بارها تحرکات فتنه‌انگیز دشمنان و متجاوزان را ناکام گذاشته است و در مسیر پیروزی‌های خود در برابر دشمنان با تمسک به قانون اساسی مقدس خود ادامه خواهیم داد.

خبر مرتبط
دستور ویژه ونزوئلا عیله انگلیس/ ارتش آماده باشد

مادورو در یک پیام ویدئویی گفته است: «من در اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل تهدید صلح و حاکمیت کشورمان توسط انگلیس، دستور فعال‌سازی اقدامات دفاعی مشترک توسط نیروهای مسلح را صادر کردم».

گفتنی است متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت بایدن معافیت تحریم‌هایی را که سال گذشته علیه ونزوئلا به این کشور اعطا شده بود، پس از اینکه دادگاه عالی ونزوئلا از نامزدی ماریا کورینا ماچادو، نامزد اصلی مخالفان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ممانعت کرد، لغو خواهد کرد.»

خبر مرتبط
پیام هشدارآمیز آمریکا/ روسیه غافلگیر خواهد شد

نولاند که به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده است، چهارشنبه شب گفت: امشب در حالی کی‌یف را ترک می‌کنم که امیدواری بیشتری به اتحاد و اهمیت مطلق و راهبردی ۲۰۲۴ برای اوکراین دارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.