ارتشی افتخارآفرین لرستانی درگذشت + عکس

غضنفر آذرفر در سال ۱۳۱۸ در شهرستان الگودرز به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۶ وارد ارتش شد و در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه در شمار دانشجویان عالی قرار داشت.

وی که برای طی دوره‌های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود با صدام همکلاس بود و پس از طی دوره‌های آموزشی با نمرات بالا موفق شده بود تا انگشتر تکاوری را از دست ملکه انگلستان دریافت کند.

BycHJw7ro4We

در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی، آذرفر با درجه سرگردی به عنوان فرمانده ایرانی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به جنوب لبنان اعزام شد و در راه بازگشت از آنجا که همزمان با حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود به دستور سرلشکر شهید ولی الله فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی فرماندهی پادگان و تیپ مریوان را بر عهده گرفت.

پس از عملیات فتح المبین، آذرفر مسئولیت‌های بسیار مهمی مانند فرماندهی تیپ 30 گرگان مستعد در خوزستان و لشکر 28 کردستان را بر عهده گرفت و نقش بسیار مهمی در عملیات پیروزمند والفجر 4 ایفا کرد و سپس در تابستان 65 به فرمانده لشکر 64 ارومیه منصوب شد.

وی در سال 1359 بر اثر اصابت ترکش خمپاره ضدانقلاب در پادگان مریوان از ناحیه دو پا مجروح شد.به دنبال پیروزی لشکر 64 ارومیه در عملیات کربلای 7 در اسفندماه 1365؛ امام خمینی (ره) طی تماس بی‌سیمی به وی تبریک گفت.

امیر سرتیپ آذرفر در دوران فعالیت خود در ارتش جمهوری اسلامی مناصبی همچون فرماندهی لشکر 64 ارومیه، فرماندهی لشکر 28 کردستان، فرماندهی لشکر 84 لرستان، فرماندهی قرارگاه غرب را بر عهده داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.