هشدار لهستان به ساکنان مرزهای روسیه و بلاروس/ رزمایش نظامی برگزار خواهد شد

به گزارش وبگاه «آربی‌سی» آژانس خدمات ناوبری هوایی لهستان یک هشدار ناوبری صادر کرده است که از ۵ فوریه تا فردا دوشنبه ۲۰۲۴ قابل اجرا خواهد بود.

لهستان نسبت به «اقدامات نظامی برنامه ریزی نشده» در امتداد مرز با روسیه و بلاروس هشدار داد

آژانس خدمات ناوبری هوایی لهستان به کاربران غیرنظامی حریم هوایی درباره افزایش احتمالی فعالیت هواپیماهای نظامی در بخش شرقی حریم هوایی لهستان هشدار صادر شد.

خبر مرتبط
حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه نفت ولگوگراد در قلب روسیه

پالایشگاه ولگوگراد تازه‌ترین نمونه از تاسیسات روسیه است که هدف پهپادها قرار می‌گیرد. از نقطه نظر کی‌یف، زیرساخت‌های این چنینی می‌توانند نقش به سزایی در تداوم عملیات جنگی کرملین علیه اوکراین ایفا کنند.

این نهاد اعلام کرد:«هشدارهای ناوبری در مورد فعالیت های نظامی برنامه ریزی نشده مرتبط با امنیت ملی یک پیام معمول در مواردی است که برای اطمینان از ایمنی تردد در حریم هوایی لهستان ضروری است.»

اخیرا رسانه‌های غربی با جوسازی سلسله مطالبی را در مورد برنامه‌های روسیه برای حمله به اعضای ناتو منتشر کرده‌اند و مقامات اروپایی نیز خواستار آمادگی برای یک جنگ احتمالی شده‌اند.

۸ روز بعد از انتشار گزارش روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد. بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زی‌ دی ‌اف» اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.