اسرائیل برنامه خود را لو داد/ هدف بعدی رفح است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از تصمیم ارتش این رژیم برای حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه پس از «خان یونس» خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، گالانت در تکاپو برای توجیه حمله به رفح مدعی مخفی شدن نیروهای حماس در این منطقه شد و گفت: پس از اتمام ماموریت نظامی در خان یونس، عملیاتی در منطقه رفح برای از بین بردن نیروهای حماس که در آنجا پنهان شده‌اند، آغاز می‌شود.

خبر مرتبط
ادعای نتانیاهو درباره شرط پایان یافتن جنگ

بنیامین نتانیاهو مدعی شد که جنگ در غزه زمانی تمام می‌شود که رهبری حماس در آنجا نابود شود.

وی در این باره ادامه داد: به اماکنی در جنوب و مرکز نوار غزه و همچنین رفح خواهیم رسید که تا کنون در آنها نجنگیده‌ایم.

گالانت همچنین به زعم خود گفت که ادامه حملات به رفح و «دیر البلح» در مرکز نوار غزه منجر به آزاد شدن اسرای صهیونیست در نوار غزه خواهد شد.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

خبر مرتبط
تنش میان کاخ سفید و تل‌آویو بالا گرفت/ حمله تند بایدن به نتانیاهو

یک رسانه آمریکایی از گوشه دیگری از اختلافات میان رئیس جمهور این کشور و نخست‌وزیر اسرائیل و «دیوانه» نامیدن وی در یک نشست برگزار شده پشت درهای بسته پرده برداشت.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه اعلام کرد جنوب این باریکه امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس درحال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

در همین رابطه اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.