استقرار سراسری ارتش در پاکستان/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۶۲۶۸۶۷
اقتصادنیوز: نیروهای مسلح پاکستان برای برقراری نظم حین برگزاری انتخابات در بخش‌های مختلف این کشور مستقر شدند.
استقرار سراسری ارتش در پاکستان/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ارتش پاکستان روز سه شنبه از شروع استقرار نیروهای مسلح در سراسر کشور برای حفظ امنیت  حین برگزاری انتخابات خبر داد.

خبر مرتبط
جزئیات تازه از دستگیری کارمند سفارت هند در مسکو به اتهام جاسوسی برای پاکستان

اقتصادنیوز : رسانه‌های هندی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور یکی از کارمندان وزارت خارجه این کشور در سفارت هند در روسیه را به اتهام جاسوسی برای پاکستان بازداشت کردند.

به گزارش منابع خبری، ارتش پاکستان از استقرار نیروهای خود در ایالت‌های مختلف از جمله «لاهور» و «پنجاب» خبر داده است.فردا چهارشنبه نیز استقرار نیروهای مسلح پاکستان ادامه خواهد داشت.انتخابات سراسری پاکستان پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

نتیجه این انتخابات، تشکیل دولت جدید برای هدایت این کشور جنوب آسیا در پنج سال آینده است که در حال حاضر دولت موقت دارد و با چالش‌های متعددی مواجه است.

خبر مرتبط
ترور نافرجام یک نامزد انتخاباتی در پاکستان

اقتصادنیوز : درپی تازه‌ترین حوادث مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و احزاب پاکستان در فاصله دو روز مانده به انتخابات عمومی این کشور یک نامزد انتخاباتی هدف سوء قصد قرار گرفت و چند حمله به دفاتر احزاب نیز در مناطق مختلف پاکستان صورت‌ گرفت.

پاکستان جمهوری پارلمانی است و رای‌گیری برای تعیین تکلیف کرسی‌های مجلس قانونگذاری فدرال که به آن مجلس ملی گفته می‌شود و همچنین برای چهار مجلس استانی یا ایالتی برگزار می‌شود.

۱۲۸ میلیون پاکستانی از جمعیت ۲۴۱ نفری این کشور واجد شرایط رای دادن هستند که همه آنها بالای ۱۸ سال سن دارند.

صندوق‌های رای‌گیری معمولاً از ساعت نه صبح تا پنج بعداظهر (هفت و نیم صبح تا سه و نیم به وقت تهران) باز می‌شوند، اما مهلت رای‌گیری در شرایط استثنایی احتمال تمدید دارد.

در تحولی دیگر، ژنرال «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان پیامی قاطعی خطاب به هند ارسال کرد و گفت که هرگونه تجاوز یا نقض حاکمیت پاکستان با پاسخ قاطع نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده ارتش پاکستان هند را متهم کرد که افرادی را داخل پاکستان هدف قرار می‌دهد و تنش‌ها ار بین دو کشور تشدید می‌کند.

ژنرال منیر خطاب به نیروهای این کشور در خط کنترل، بر آمادگی ارتش پاکستان برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

پاکستان قبلا مدعی شده بود که اسناد معتبری در اختیار دارد که عوامل وابسته به هند با گروه‌های تروریستی در ارتباط هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید