علم الهدی: انقلاب اسلامی به کشور هویت بخشید

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و خطیب جمعه مشهد گفت:انقلاب اسلامی برای کشور هویت ایجاد کرد و این کشور منهای انقلاب در جهان شناخته شده نبود.

سید احمد علم الهدی روز جمعه افزود: در حقیقت انقلاب، هویت وجودی ماست و باید مبانی این هویت به خصوص برای نسل جوان در دهه فجر انقلاب اسلامی بیان شود.

وی ادامه داد: دهه فجر فرصتی برای بیان معرفی و تبیین این هویت انقلابی است که چگونه کشور را دگر گون کرد. این انقلاب بر مبنای دین توحیدی و قرآن شکل گرفت و موجب شد تا این انقلاب، نظام طاغوت را به حاکمیت اسلامی تبدیل کند .

خبر مرتبط
امام جمعه تهران: تحمیل بار اضافی به بودجه، در تنگنا قراردادن دولت و مردم است

امام جمعه موقت تهران تحمیل بار اضافی به بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی را سبب در تنگنا قرار دادن دولت و افزایش مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: این روش در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: این انقلاب، آرمان قرآنی را در جامعه دینی ما تحقق بخشید و با تدبیر هوشمندانه امام راحل، مردم در مسیر تثبیت آن قرار گرفتند تا مردم سالاری دینی تعریف شود و مردم نقش اساسی در ایجاد این حکومت ایفا کردند.

علم الهدی گفت: اکنون نیز، دست ما از امام معصوم کوتاه است و بر همین اساس در زمان غیبت کبری بر اساس بیان امام زمان (عج) باید به راویان احادیث که توان استخراج احکام و سیاست ها از میان احادیث دارند، مراجعه کرد. وی گفت: این حجت ها باید دارای چهار شرط داشتن بصیرت برای به دست آوردن روش حکومت از دل آیات و روایات، خویشتنداری در مقابل هوای نفس، داشتن بصیرت و جهان بینی برای حفاظت از دین خدا و در نهایت اطاعت خدا باشند تا به‌عنوان فقیه جامع شرایط امکان رجوع مردم به آنها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه و رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان مشخص می شوند ادامه داد: اکنون و در آستانه انتخابات خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و مردم به خبرگان رهبری که خود فقیه عادل هستند وکالت میدهند، تا مجتهد جامع شرایط را تشخیص دهند ، ناظر بر تدابیر و شرایط این ولایت باشند و اگر روزی شرایط اجتهاد از او ساقط شد در هر لحظه از طرف مردم این بیعت سلب شود تا فرمان امام زمان عج عمل و اجرایی شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد:مردم مکلف هستند تا در انتخابات و به عنوان یک تکلیف شرعی، به نماینده فقیه عادل برای حضور در مجلس خبرگان رهبری ،رای دهند تا حاکمیت ارزشهای اسلامی ، امتداد یابد.

وی در پایان گفت: بر همین اساس رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ، وجود مجلس خبرگان رهبری نقطه تمایز این حکومت با سایر نظام های سیاسی دنیا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.