فوری/ تصمیم فدراسیون درباره امیر قلعه نویی پس از حذف از جام ملت‌های آسیا

سایت فدراسیون فوتبال در این رابطه اینطور ادامه حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ را اطلاع رسانی کرده است: «فدراسیون فوتبال از راهبرد اتخاذ شده توسط سرمربی تیم ملی مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی استقبال می‌کند و به همین منظور از وی خواسته شده که در اسرع وقت نسبت به تدوین و ارائه برنامه مدون و عملی خود اقدام کند.»

امیر قلعه‌نویی در اسفندماه سال ۱۴۰۱ بود که پس از ۱۶ سال بار دیگر شانس هدایت تیم ملی را پیدا کرد و ۹ ماه فرصت داشت تا اجازه تکرار اتفاقات جام ملت‌های ۲۰۰۷ را ندهد. قلعه‌نویی پس از ۱۲ سال تابوشکنی کرد و پرچم‌دار مربیان ایرانی، با گذر از دوران ۸ ساله حضور کی‌روش و دوران کوتاه مدت مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ، روی صندلی داغ تیم ملی نشست.

خبر مرتبط
کنایه رسانه اماراتی به ایران/ منتظر جام ملت های ۲۰۲۷ عربستان باشید

تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست برابر قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا از راهیابی به دیدار نهایی بازماند تا حسرت رسیدن به فینال این مسابقات برای فوتبال ایران به نیم قرن برسد.

این مربی باتجربه با برگزاری چند اردوی فشرده طی ماه‌های اخیر شاکله و ترکیب اصلی تیم خود را بدون اینکه تغییر زیادی نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کند، آماده حضور در جام ملت‌های آسیای 2023 کرد و تیم ملی با شرایط خوب و امیدوارکننده‌ای به تورنمنت قطر رسید تا یکبار دیگر شانس خود را برای شکستن طلسم 48 ساله قهرمان نشدن امتحان کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.