توصیه جدید برای حذف یارانه‌ها/ ایده صندوق بین‌المللی پول چیست؟

کدخبر: ۶۲۷۷۰۲
اقتصادنیوز: رئیس صندوق بین‌المللی پول گفته علاوه بر صرفه‌جویی مالی، حذف یارانه‌های انرژی می‌تواند از آلودگی محیط زیست جلوگیری کند و به تقویت افزایش هزینه‌ها در زمینه‌های اجتماعی منجر می‌شود.
توصیه جدید برای حذف یارانه‌ها/ ایده صندوق بین‌المللی پول چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، «کریستالینا جورجیوا» - رئیس صندوق بین‌المللی پول - در روز یکشنبه (22 بهمن) اعلام کرد که با وجود عدم قطعیت‌هایی مانند جنگ و تنش‌های ژئوپولیتیکی، نسبت به چشم‌انداز اقتصادی خاطرجمع است زیرا اقتصاد جهانی مقاوم باقی مانده است.

به نوشته رویترز، خانم جورجیوا طی یک سخنرانی در «اجلاس دولت‌های جهان» در شهر دبی - امارات متحده عربی - اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول در روز دوشنبه (23 بهمن) مقاله‌ای در رابطه با یارانه‌های اختصاص‌یافته در خاورمیانه منتشر می‌کند. او اعلام کرده این مقاله نشان می‌دهد حذف تدریجی یارانه‌های آشکار انرژی می‌تواند باعث صرفه‌جویی 336 میلیارد دلاری در خاورمیانه شود که برابر با مجموع اقتصادهای عراق و لیبی است.

خبر مرتبط
هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی باشید+عکس

اقتصادنیوز: همزمان با برنامه های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی بازار پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه داغ شده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول همچنین گفته که علاوه بر صرفه‌جویی مالی، حذف یارانه‌های انرژی می‌تواند از آلودگی محیط زیست جلوگیری کند و به تقویت افزایش هزینه‌ها در زمینه‌های اجتماعی منجر می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود از اقتصاد منطقه‌ای در ماه گذشته میلادی، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای خاورمیانه و شمال آفریقا را اصلاح کرد و آن را به 2/9 درصد برای سال 2024 کاهش داد. بخشی از علت کاهشِ تخمین این نهاد در این مناطق به افت کوتاه‌مدت تولید نفت مربوط می‌شود.

خانم جورجیوا افزود: «در حالیکه بی‌ثباتی و بلاتکلیفی هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد، ما می‌توانیم نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کمی مطمئن‌تر باشیم زیرا اقتصاد جهانی به شکل شگفت‌آوری مقاوم باقی مانده است.»

رئیس صندوق بین‌المللی پول در رابطه با جنگ غزه نیز اظهارنظر کرد و نسبت به پیامدهای گسترده آن هشدار داد. کریستالینا جورجیوا در پایان گفت: «در این زمان که عدم قطعیت‌ها در سطح بالایی قرار دارند، اقتصادهایی که هنوز در حال بازیابی خود از بحران‌های پیشین هستند، با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند که در حال وخیم‌تر شدن هستند. هرگونه گسترش جنگ در خاورمیانه تنها باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید