نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوکراین

مقام دولت روسیه اعلام کرد که به درخواست این کشور شورای امنیت سازمان ملل امروز دوشنبه نشست اضطراری برای بررسی تحولات جنگ در اوکراین برگزار می‌کند.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: در صبح روز ۱۲ فوریه - سالگرد تصویب توافق مینسک - ما درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد داده‌ایم تا به همکاران خود فرصت تاریخی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران داخلی اوکراین را یادآوری کنیم که رژیم کی‌یف و حامیانش این فرصت را از دست دادند.

خبر مرتبط
پیام معنادار کرملین به اوکراین/ ماجرا چیست؟

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین طی مصاحبه‌ای با «پاول زاروبیان» خبرنگار سرشناس روسی عنوان کرد: اگر روسیه و اوکراین به میز مذاکره برگردند، گفت‌وگوهای احتمالی همانند مذکراتی که در اوایل درگیری برگزار شد، نخواهد بود.

پولیانسکی همچنین افزود: ما همچنین بحث خواهیم کرد که چگونه به دلیل اقدامات اعضای غربی شورای امنیت، شورا نتوانست یکی از مهمترین وظایف خود - جلوگیری از بحران ها و درگیری ها - را انجام دهد.

خبر مرتبط
باید آماده درگیری با روسیه باشیم

برویر با بیان اینکه آلمان از فرصتی بی‌انتها برای ایجاد ارتشی که توانایی شرکت در یک درگیری نظامی را داشته باشد برخوردار نیست، هشدار داد: در حال حاضر احتمال یک رویارویی نظامی با مسکو در بالاترین حد خود از زمان پایان جنگ سرد قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.