خوردن این میوه‌ها خوابتان می کند

طبق اعلام سرویس سلامت روان انگلیس (MHUK)، از هر ۵ نفر در این کشور یک نفر به اندازه کافی نمی خوابد و کمبود خواب با کیفیت می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند کاهش تمرکز، اضطراب و افسردگی و آسیب پذیری در برابر بیماری و عفونت شود.

به گفته مکس کرستن، کارشناس موسسه پاندا لندن (Panda)، برخی غذاها می توانند به خواب بهتر و آرام تری کمک کنند. این به دلیل مزایای زیادی مانند خواص ضد التهابی، ملاتونین و پتاسیم است.

به گفته کرستن، مصرف منظم یکی از این میوه ها قبل از خواب، تفاوت زیادی در کیفیت خواب شما ایجاد می‌کند:

آناناس

آناناس حاوی بروملین است که دارای خواص ضد التهابی است و به آرامش عضلات کمک می کند و به خوابی آرام کمک می کند.

گیلاس

گیلاس، به ویژه گیلاس ترش، می تواند به ویژه برای خواب مفید باشد. این به این دلیل است که آنها منبع طبیعی ملاتونین هستند، هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. به گفته کرستن، مصرف گیلاس ترش یا حتی آب گیلاس ترش می تواند به افزایش سطح ملاتونین در بدن کمک کند که به طور بالقوه می تواند کیفیت و مدت خواب را بهبود بخشد.

موز

به لطف منیزیم و پتاسیم موجود در موز، این میوه می تواند به آرامش عضلات و بهبود خواب کمک کند. کرستن می‌افزاید: هر چیزی که حاوی منیزیم باشد می‌تواند آرامش را تشویق کند، بهترین چیز در مورد خوردن موز قبل از خواب تریپتوفان موجود در آن است که می‌تواند خواب‌آلودگی را تقویت کند و به خواب عمیق و آرام کمک کند.

کیوی

در مورد سروتونین، کیوی سطوح بالاتر سروتونین را تشویق می کند، که آن را برای درست قبل از خواب ایده آل می کند. این به این دلیل است که آرامش بیشتری خواهید داشت و به لطف ویتامین C موجود در کیوی، کیفیت و مدت خواب شما نیز بهبود می یابد.

پرتقال

البته، پرتقال منبع عالی ویتامین C نیز هست. کرستن می‌گوید که قندهای طبیعی موجود در پرتقال می‌تواند انرژی ملایمی را در طول روز افزایش دهد و ممکن است خلق و خوی را بهبود بخشد و آرامش را قبل از خواب راحت‌تر کند.

سیب

سیب حاوی فیبر و قندهای طبیعی هستند که سطح قند خون را تثبیت می کنند. این به جلوگیری از بیداری شبانه و همچنین بهبود خلق و خوی عمومی کمک می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.