هشدار مکرون درباره تجاوز نظامی اسرائیل به رفح/ یک «فاجعه انسانی بی‌سابقه» خواهد بود

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد که با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به رفح یک «فاجعه انسانی بی‌سابقه» رقم خواهد خورد.

وی افزود: من هم مثل اردن و مصر نگران جابجایی گسترده و اجباری مردم هستم.شاه اردن نیز گفت که «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول خواهد بود.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پاریس با حمله برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به رفح که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن محاصره شده‌اند و جایی برای فرار ندارند، مخالف است.

خبر مرتبط
درخواست مهم مکرون در تماس با نتانیاهو

مکرون بر اهمیت اینکه تل‌آویو تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن به خشونت‌های شهرک‌نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام دهد، تاکید کرد و از تل‌آویو خواست تا به هرگونه پروژه جدید استعماری در کرانه باختری پایان دهد.

نتانیاهو اخیرا اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

خبر مرتبط
واکنش کاخ الیزه به ترور عضو حماس/ تاکید مکرون به جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه

رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگوی تلفنی با عضو کابینه جنگ اسرائیل درخواست کرده است تا از تشدید تنش‌ها به ویژه در لبنان اجتناب شود.

وزارت بهداشت غزه جمعه اعلام کرد: بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.