واکنش تند مصر به وتوی قطعنامه آتش بس توسط آمریکا / شرم‌آور است

وزارت خارجه مصر در واکنش به وتوی قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا اعلام کرد ممانعت از صدور قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در یک درگیری مسلحانه است، «یک سابقه شرم آور» در تاریخ شورای امنیت است.

این وزارتخانه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه‌ای تاسف عمیق خود را از ناتوانی مجدد شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای که مستلزم آتش‌بس فوری در نوار غزه است، ابراز کرد.

خبر مرتبط
توجیه عجیب آمریکا برای وتوی قطعنامه آتش بس در غزه

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر از سوی کشورش در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا نتوانست از قطعنامه‌ پیشنهادی در شورای امنیت حمایت کند زیرا اگر به تصویب می‌رسید «مذاکرات حساس» را به مخاطره می‌انداخت.


به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر اعلام کرد ممانعت از صدور قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در یک درگیری مسلحانه است، «یک سابقه شرم آور» در تاریخ تعامل شورای امنیت با جنگ و درگیری‌های مسلحانه است در حالی که کشتار ملت فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی علیه آنها مستلزم اتخاذ مسوولیت اخلاقی و انسانی است.

مصر اقدام گزینشی و استانداردهای دوگانه صحنه بین‌المللی در برخورد با جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف جهان را به شدت محکوم و اعلام کرد این امر اعتبار قواعد و مکانیسم‌های کاری نظام بین‌المللی کنونی به ویژه شورای امنیت را که مسئولیت پیشگیری و حل و فصل منازعات و توقف جنگ‌ها بر عهده آن است، زیر سوال می‌برد.

وزارت خارجه مصر بار دیگر خواهان برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد و اعلام کرد با هرگونه اقدام برای کوچ اجباری مردم غزه از جمله عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه مخالف است.

آمریکا در جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ پیشنهادی الجزایر درباره برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.