بیانیه مشترک قطر و کویت درباره غزه

قطر و کویت در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند؛ جنگی که وارد صد و سی‌ و هشتمین روز خود شده و بیش از ۲۹ هزار شهید و بیش از ۶۸ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دو طرف در این بیانیه مشترک خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات خود و ممانعت از هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه شدند.

امیر کویت تلاش‌های میانجیگرانه قطر به‌ویژه تلاش‌ها در راستای فرایند تبادل اسرای فلسطینی و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را ارج نهاد.

خبر مرتبط
امیدواری قطر به حصول توافق آتش‌بس در غزه

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی با اذعان به وجود برخی مشکلات در مسیر دستیابی به توافق آتش بس در غزه، نسبت به حصول چنین توافقی ابراز امیدواری کرد.

امیران کویت و قطر ضمن تاکید بر حفظ امنیت و ثبات در دریای سرخ و احترام به حق ناوبری دریایی، به بررسی همکاری مستحکم میان دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداختند و روابط تاریخی و برادرانه میان قطر و کویت را ستودند.

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی و هشتمین روز خود شده‌ است و تهاجم زمینی به خان یونس در جنوب نوار غزه و حمله هواپیماهای اشغالگر به شهر رفح ادامه دارد، بحران انسانی در نوار غزه همچنان وخیم است و از ورود مواد غذایی و مواد اولیه به نوار غزه جلوگیری می‌شود و سازمان یونیسف هشدار داده است که ۹۰ درصد کودکان نوار غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند.

خبر مرتبط
نتانیاهو تکلیف جنگ را روشن کرد

نتانیاهو ادعا کرد: «ما متعهد هستیم جنگ را تا تحقق تمامی اهدافش یعنی نابودی حماس و آزادسازی تمامی بازداشت شدگان و تضمین اینکه غزه بعد از این هرگز خطری را برای اسرائیل ایجاد نکند، ادامه دهیم و هیچ فشاری نمی‌تواند این را تغییر دهد.»

در حالی که هشدارها درباره پیامدهای یورش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هزاران آواره به آنجا پناه برده‌اند، افزایش یافته است، وزارت بهداشت فلسطین در غزه سه‌شنبه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۲۹ هزار و ۱۹۵ شهید و ۶۹ هزار و ۱۷۰ مجروح رسیده‌ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.