سرما در راه مازندران/ مسافران هوشیار باشند

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا دو روز آینده سامانه سرد بارشی وارد استان می‌شود.

احمد اسدی با بیان اینکه پنج شنبه و جمعه در مناطق پایین دست هوا صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در ارتفاعات استان مازندران بارش پراکنده باران و برف را داریم، اظهار داشت: سامانه سرد بارشی از استان وارد می‌شود و از روز شنبه شاهد آسمان ابری در استان همراه با بارش پراکنده و کاهش دما هستیم.

وی گفت: این سامانه سرد بارشی سبب بارش‌ شدید می‌شود و در ارتفاعات  سامانه به صورت بارش برف است، به طوری که هوای استان روز یکشنبه، ابری و سرد و بارانی بوده و در نیمه غربی بارش‌ها بیشتر هستند.

خبر مرتبط
پیش بینی برف و سرما در کشور / برف چه زمانی به تهران می‌رسد؟

جمعه به تدریج و با نفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی مازندران عنوان کرد: پیش‌بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران  براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی در روز پنج‌شنبه هوا صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات مرزی مازندران با استان‌های البرز و تهران ابری با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد بوده از روز جمعه هوا صاف تا نیمه ابری  از شب به‌تدریج از سمت غرب استان ابری با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

اسدی گفت: در روز شنبه هوا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش دما  می‌شود و  از بعدازظهر با بارندگی در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط
هشدار درباره بارش برف و وزش باد شدید/ به ارتفاعات نروید

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: طی شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به کاهش محسوس دما (مخاطره سرمازدگی)، بارش برف و کولاک و احتمال بهمن و ریزش سنگ، شرایط جوی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز است.

وی همچنین گفت: در روز یک‌شنبه با تداوم هوای ابری همراه و با کاهش محسوس دما، بارندگی در دامنه‌ها خواهیم داشت و ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: در روز دوشنبه هوا ابری و  سرد همراه با بارش پراکنده در دامنه‌ها و ارتفاعات مه‌آلود با بارش  پراکنده برف و  از بعد از ظهر با کاهش ناپایداری خواهد بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.