این شربت طبیعی ضد ویروسی را زمستان ها بخورید

خاکشیر که نام دیگرش خاکشی است گیاهی یک تا دو ساله است که در دشت و صحرا به صورت خودرو می روید و وحشی است. خاکشیر یکی از گیاهان دارویی و خوراکی است که مصرف بالایی دارد. این گیاه در طب سنتی نیز توصیه شده است. به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند از این گیاه استفاده کنند.

خاکشیر گیاهی از تیره‌ی شب‌بویان یک یا دو ساله است. این گیاه عموما در کوهستان‌ها و دشت‌ها رشد می‌کند. این گیاه حاوی تخم‌هایی به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز است. این تخم‌ها ریز و دراز هستند و نوع قرمز آن طعم نسبتا تلخی دارد.

این گیاه ساقه‌ای بلند دارد که طول آن به یک متر نیز می‌رسد. در بالای گیاه کرکی به چشم نمی‌خورد، در حالی که پایین ساقه خاکشیر مقدار زیادی کرک دارد.

گیاه خاکشیر از قسمت بالایی ساقه انشعاباتی دارد و گل‌هایی به رنگ زرد روشن در آن دیده می‌شوند. تخم‌های این گیاه طبع سردی دارند و به همین دلیل بیشتر افراد در فصل تابستان از خاکشیر استفاده می‌کنند تا به گرمازدگی دچار نشوند. به همین شکل افرادی که طبع سرد دارند نباید در مصرفش زیاده‌روی کنند.

خاکشیر به‌عنوان یک خوراکی که دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی می باشد شناخته می شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می توانید از خاکشیر کمک بگیرید. خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد به‌عنوان یک تب‌بر طبیعی معروف است.

خاکشیر اگر همراه با عسل مصرف شود موجب می شود که سیستم ایمنی شما تقویت شود و تاثیر آن برای درمان سرماخوردگی تا سه برابر افزایش یابد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.