مصر هشدار داد/ یک درخواست مهم از آمریکا درباره اسرائیل

مصر ضمن هشدار نسبت به خطرات جنگ غزه برای امنیت ملی این کشور، از آمریکا خواست فشارها بر رژیم صهیونیستی را تشدید کند.

این دیدار روز یکشنبه در ساختمان وزارت خارجه مصر و با حضور کامل جلال، مدیر دفتر فلسطین در این وزارتخانه برگزار شد.

فهمی در این دیدار به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و پیامدهای منطقه‌ای بسیار خطرناک آن و نیز تاثیراتش بر امنیت ملی مصر پرداخت و از آمریکا خواست فشارهای بیشتری را بر این رژیم اعمال کند.

خبر مرتبط
فوری/ کاخ سفید خبر داد/ توافق اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا درباره تبادل اسرا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: نمایندگان آمریکا، مصر، قطر و «اسرائیل» در پاریس به توافقی درباره چارچوب اصلی توافقنامه اسرا به منظور اعلام آتش‌بس در غزه رسیدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این مسوول مصری در ادامه نیز به شدت از وتوی آمریکا در شورای امنیت ابراز تاسف کرد و بر نقض‌های فاحش قوانین بشردوستانه بین‌المللی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود و پیامدهای انسانی گسترده آن تاکید کرد.

او در ادامه نیز با تاکید بر لزوم اعمال فشارهایی بر رژیم صهیونیستی که مانع از انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود، حمایت از ساختار جهانی مبتنی بر اصول و قواعد را مهم دانست.

همچنین حازم فهمی با اشاره به چالش پیش‌روی امنیت ملی مصر و تحولات ژئوپلیتیک منطقه‌ای و پیامدهای آن بر مصر و منطقه «خاورمیانه»، به تلاش‌های قاهره برای مقابله با این چالش‌ها پرداخت. این مسوول وزارت خارجه مصر بر اهمیت دستیابی فوری به آتش‌بس، به‌ویژه پس از شهادت بیش از ۳۰ هزار تن از مردم فلسطین و نیز اهمیت رعایت کامل حقوق بشر و قوانین بین‌المللی انسانی و اجتناب از استانداردهای دوگانه در برخورد با مسایل حقوق بشری، تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.