آماده‌باش مددسراهای سیار تهران برای کمک به افراد بی‌سرپناه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد احمدی‌صدر  با اعلام‌آماده باش گشت‌های «حامی شهر» در شب‌های سرد پایتخت، گفت: با توجه به روزها و شب‌های  سرد پایتخت، بیش از ۴۰ گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی «حامی‌شهر» به صورت شبانه روزی آماده باش هستند و فعالیت‌های خود را نیز افزایش داده‌اند تا در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح مناطق ۲۲گانه کلانشهر تهران نسبت به انتقال آنها به مددسراها اقدام کنند.

فعالیت گشت‌های موتوری در سطح معابر تهران

وی از فعالیت گشت‌های موتوری در سطح معابر خبر داد و افزود: گشت های موتوری در معابر سخت همون کوچه پس کوچه هایی که ون های حامی شهر امکان ورود ندارند، رفته و نسبت به جذب افراد بی خانمان و معتادان کارتن خواب اقدام می کنند.

انتقال افراد بی سرپناه و معتادان کارتن خواب به ۲۰ مددسرای پایتخت

احمدی صدر با بیان اینکه افراد بی سرپناه و معتادان کارتن خواب توسط گشت‌های «حامی شهر» به ۲۰ مددسرا در سطح تهران انتقال داده می شوند، افزود: در حال حاضر ظرفیت مددسراهای کلانشهر تهران حدود۲۵۰۰‌ نفر است که برای پذیرش افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب وجود دارد و به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

تکمیل ظرفیت مددسراهای پایتخت تا ۲۰۰۰ نفر در شب‌های سرد زمستان 

انتقال معتادان متجاهر به مراکز «یاورشهر»

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شب‌های سرد اخیر ظرفیت مددسراها تا ۲۰۰۰ نفر نیز تکمیل شده است، تأکید کرد: معتادان متجاهر نیز در صورت جذب به مراکز غربالگری ارجاع داده خواهند شد و به مراکز «یاورشهر» منتقل می‌شوند.

فعالیت ۲۰ مددسرای سیار فصلی و استقرار آنها در میادین اصلی پایتخت

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مددسرای سیار فصلی و استقرار آنها در میادین اصلی پایتخت، گفت: افرادی که مایل به رفتن به مددسراها نیستند می‌توانند تا صبح در این اتوبوس‌ها بخوابند که همکاران ما نیز نسبت به ارائه یک وعده غذای گرم و پتو اقدام‌ خواهند کرد و بخاری اتوبوس نیز فعال خواهد بود.

تهرانی‌ها با مشاهده افراد آسیب‌دیده در شب‌های سرد با ۱۳۷ تماس بگیرند 

وی در پایان اعلام کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی در این شب‌های سرد با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران تماس بگیرند تا ‌گشت های فوریت‌های خدمات اجتماعی «حامی شهر» نسبت به انتقال این افراد به مددسراها اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.