در جریان سفر امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان با بالگرد از مناطق متاثر از سیل اخیر در جنوب استان بازدید کرد.

وی در لحظات اولیه ورود خود با حضور در جمع مردم سیلزده نگور هدف از این سفر را خدمت به مردم سیستان و بلوچستان اعلام کرد و افزود: آشنایی با گروه‌های امدادرسانی و در جریان کار قرار گرفتن از نزدیک یکی از اهداف این سفر است.

رئیس جمهور افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان، هلال احمر، مسوولان محلی و مردم که کارهای امدادی می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

خبر مرتبط
آخرین جزئیات از سیل سیستان و بلوچستان/ بازگشایی ۲۰ محور مواصلاتی در جنوب

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از بازگشایی ۲۰ محور اصلی و فرعی مسدود شده در جنوب این استان، خبر داد.

رییسی ادامه داد: امروز درخصوص اقداماتی که باید برای بهبود وضعیت سیل زدگان کرد، تصمیم گیری خواهیم کرد.

باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد آبگیری و سرریز شد همچنین تعداد ۲۵۲ روستا به دلیل آسیب‌های وارد شده در خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

اکنون روند امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با قوت در حال پیگیری است ضعف و سستی در مسیر امدادرسانی مشاهده نمی شود و با مدیریت درست تاکنون اقدام‌های شایسته ای برای حادثه دیدگان ارائه شده است، از ابتدای شروع بارندگی های سیل آسا در جنوب استان وزرای کشور، نیرو، جهادکشاورزی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی این منطقه شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.