پنج هزار سیستان و بلوچستانی اسکان اضطراری داده شدند

سید مهدی سجادی امروز شنبه(۱۹ اسفند) در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از روز هفتم اسفندماه و با شدت گرفتن بارش‌ها ۱۴ شهرستان استان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شدند و همچنین سیل منجر به آسیب رساندن به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب این استان شد.

خبر مرتبط
انتقال مادران باردار از مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان

رییس سازمان اورژانس کشور اطلاع داد که از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل سیستان و بلوچستان، اورژانس هوایی بیماران و همچنین مادران باردار را به مناطق امن منتقل کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا ارائه خدمات امدادی در ۷۵۹ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پنج هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و توزیع آب و غذا در مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

خبر مرتبط
دستور فوری برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به فرماندهان چهار نیروی ارتش دستور داد امداد رسانی در مناطق سیل زده را تقویت کنند و استمرار دهند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است.

سجادی افزود: همچنین تاکنون ١٧ هزار و ٢١۶ بطری آب معدنی و بیش از ١١ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی و اقلام زیستی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

وی گفت: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست‌.

سجادی گفت: هم اینک سه هزار و ۷۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم/روز و با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شدند تا امروز در مجموع به ٧۵٩ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، یک‌هزار و ۲۳۸ خانوار شامل چهار هزار و ۹۸۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات امدادی در جنوب این استان همچنان ادامه دارد، از عموم هموطنان نوعدوست خواست کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ و شماره شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.