ورود دادستانی بر بازار شب عید و ماه رمضان/برخورد جدی با  ۳ صنف متخلف

 

به منظور نظارت بر بازار شب عید گشت بازرسی مشترک دادسرای ناحیه ۵ تهران با حضور نمایندگان سازمان‌های متولی با هدف نظارت برگزار شد.

حمید دهقان دادیار ناظر بر ضابطین دادسرای ناحیه ۵، مهدی امیرزاده بازپرس شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر کارشناسان ذی ربط از ۳ واحد صنفی بازدید کردند و گران‌فروشی، نداشتن پروانه کسب، عدم درج قیمت و نواقص بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند.

دادیار ناظر بر ضابطان دادسرای ناحیه ۵ اظهار کرد: در راستای احیای حقوق عامه و سرکشی از اماکنی که در رابطه با امنیت غذایی و بهداشتی مردم است به صورت مستمر و مؤثر بر مراکز تولید و توزیع عمده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازدید و نظارت ویژه‌ای داریم.

وی افزود: در این بازدید از سه صنف قنادی، قصابی و رستوران در جنت آباد مرکزی بازدید به عمل آمد. مکان اول بازدید یک قنادی بود که مشکلاتی از لحاظ بهداشتی داشت به طوری که از اقلام تاریخ گذشته استفاده می‌کرد که این اقلام در محل شناسایی و با تایید مامور بهداشت تمامی اقلام امحا شد.

دهقان بیان کرد: مکان دوم قصابی بود که از لحاظ بهداشتی دچار مشکلاتی داشت و در مکان گوشت‌های غیر بهداشتی امحا شد. مکان دوم رستورانی بود که پس از بازدید و مشاهده گوشت‌های یخی بدون تاریخ، ۲ هزارو ۶۰۰ کیلو گوشت استخراج و برای امحا به دامپزشکی ارسال شد.

وی ادامه داد: نرخ قیمت‌ها نیز بررسی شد و از لحاظ قیمت گران فروشی مشاهده نشد. دستوراتی از قبیل امحا در این بازدید صادر شد همچنین حکم جلب متهم یکی از پرونده‌ها در همان روز بازدید صادر و رستوران نیز پلمب شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.