هشدار برای این استان صادر شد

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور  با اشاره به تقویت فعالیت سامانۀ بارشی در نقاطی از لرستان، گفت: سامانۀ بارشی جدیدی شامگاه جمعه به جو این استان وارد می‌شود.

خبر مرتبط
خبر خوش هواشناسی برای این استان‌ها/ سامانه بارشی جدید در راه است

ضیائیان گفت: سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر است.

او با اعلام صدور هشدار نارنجی هواشناسی لرستان، افزود: بارش باران و رعدوبرق، رگبار برف در مناطق سردسیر، ارتفاعات و نواحی کوهستانی و رگبار تگرگ در نواحی مستعد را به‌ویژه در جنوب و جنوب‌شرق انتظار داریم.

او با بیان اینکه سامانۀ بارشی جدید 26 اسفند از جو لرستان خارج می‌شود، بیان کرد: ریزش کوه، انسداد راه‌های ارتباطی روستاها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و احتمال رخداد بهمن در نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
بارش برف در تهران پیش بینی شد/ خبر خوش هواشناسی برای پایتخت نشینان

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از روز جمعه (۲۵ اسفند) تا شنبه ( ۲۶ اسفند) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و احتمال تگرگ در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور گفت: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیۀ رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و عدم سم‌پاشی در باغات و مزارع  در دستور کار قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.