آماده باش هلال احمر در این استان ها/ تخلیه 3 روستا به خاطر هشدار وقوع سیل

 

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به بارش ها در ایام نوروز و اعلام وضعیت قرمز در پنج استان کشور، تاکنون جمعیت هلال احمر در این استان ها به ۶٢٠ نفر خدمت رسانی کرده است، ١٣٠ نفر را به مناطق امن منتقل و ١٢٠ نفر را اسکان اضطراری داده است. همچنین ٧٣ مورد تخلیه آب منازلی را که دچار آبگرفتگی شده بودند، انجام داده است.

وی اظهار داشت: ٢ روستا در کهگیلویه و بویراحمد که تحت مخاطره جدی سیل قرار گرفته بودند با همکاری فرمانداری استان، سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر تخلیه شدند، یک روستا هم در استان لرستان در شهرستان کوهدشت تخلیه شد چون بیم آن می رفت که ممکن بود با مشکل مواجه شود، عملیات امداد و نجات ما همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی با تمام قوت انجام می شود.

کولیوند با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر کارهای زیادی را در این ایام آن انجام می دهد گفت: بیشترین خدمت رسانی ما در جاده‌ها انجام شد، انتقال مصدومان به مراکز درمانی با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی و جمعیت هلال احمر حدود ۴ درصد افزایش داشته است، ٣ هزار و ٣٧٨ نفر در این ایام از خدمات جاده ای استفاده کردند.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر توان امدادی این نهاد امسال نسبت به سال گذشته ٢ برابر شده است، بیش از چهار هزار پست، پایگاه و شعبه آماده خدمت رسانی هستند و حدود ١٣٠ هزار نفر در این خدمت رسانی شرکت می‌کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.