بررسی سایت کدال نشان می‌دهد

محصولی که «ایران‌خودرو» را از خاک بلند می‌کند!+ نمودار

کدخبر: ۶۳۶۱۶۵
اقتصادنیوز: اطلاعات سایت کدال نشان می دهد ایران خودرو برنامه گسترده ای برای تولید و فروش محصولات برند هایما دارد.
محصولی که «ایران‌خودرو» را از خاک بلند می‌کند!+ نمودار

ایران خودرویی ها در سال ۱۴۰۲ روی توسعه محصولات حاضر در سبد محصولاتی برند هایما تمرکز کردند و به نظر می رسد امسال قصد دارند سهم خانواده هایما را در تولید و فروش خود بالا ببرند.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس، این خودروساز تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به نسبت بهمن ۱۴۰۱ در تولید هایما رشد حدود ۳۸ درصدی را ثبت کرد. آبی های جاده مخصوص تا پایان بهمن سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع هایما را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. آنها در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۱۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع هایما تولید کرده بودند.

photo_2024-03-18_19-44-54

همچنین ایران خودرویی ها تا پایان دومین ماه ار فصل زمستان سال گذشته نزدیک به ۱۸ هزار و ۸۸۰ دستگاه انواع هایما را برای متقاضیان فاکتور کردند. این تیراژ فروش در مقابل تیراژ فروش در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ از رشدی حول و حوش ۳۳ درصدی حکایت می کند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان بهمن ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه هایما فروخته بود.

بررسی قیمت خانواده هایما نشان می دهد این خودروساز در انتهای یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ به طور متوسط هر دستگاه هایما را حدود ۹۲۰ میلیون تومان فروخته است این در حالیست که در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ آبی های جاده مخصوص به طور میانگین در ازای واگذاری هر دستگاه هایما حدود ۶۳۳ میلیون تومان دریافت می کردند. این اختلاف قیمت از رشد نزدیک به ۴۵ درصدی قیمت خانواده هایما در فاصله سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ حکایت دارد.

بخشی از این رشد را باید در اضافه شدن هایما S8 و هایما X7 جست و جو کرد. دو عضو جدید خانواده هایما که در سال ۱۴۰۲ به سبد محصولاتی ایران خودرو اضافه شدند. هایما X7 با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان و هایما S8 با قیمتی حوالی یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از سوی ایران خودرویی ها عرضه می شود.

علاوه بر دو محصول جدید، ایران خودرویی ها همچنان هایما S7 و هایما S5 را نیز در سبد محصولاتی خود دارند.

با توجه به رشد اتفاق افتاده در تولید و فروش هایما در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ این گمانه مطرح می شود که آبی های جاده مخصوص در سال ۱۴۰۳ نیز همچنان این روند را ادامه دهند.

photo_2024-03-18_19-44-56

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید