هشدار برف و کولاک/ این استان در وضعیت آماده باش قرار گرفت

علیرضا شهرجردی عصر جمعه در حاشیه بازدید از نوروزگاه تفرش، افزود: تمام نیروهای امدادی و پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی‌های احتمالی در آماده باش کامل درآمدند.

وی بیان کرد: در اطلاعیه شماره ۱ سازمان هواشناسی، هشدار سطح نارنجی بدلیل بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد و همچنین احتمال کولاک و برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات صادر شده است.

وی افزود: در این اطلاعیه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه، پنجم و ششم فروردین‌ماه در ۱۶ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، قم، البرز، تهران، اصفهان، لرستان و همچنین استان مرکزی به‌دلیل بارندگی شدید، اختلال در ناوگان جاده‌ای، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام آمادگی کامل امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر ادامه داد: ۱۳ پایگاه ثابت امداد و نجات و سه پست موقت، تیم واکنش سریع، یک تیم امداد و نجات کوهستان، یک تیم آنست(سگ‌های تجسس زنده‌یاب) و یک فروند بالگرد امداد هوایی و نیروهای عملیاتی مستقر در شعب استان مرکزی با استفاده از تمام ظرفیت، آماده انجام عملیات و ارایه خدمات امدادی در حوادث احتمالی است.

شهرجردی گفت: مردم در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه تلفنی ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

۱۴ هزار داوطلب جوانان و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.