هشدار مقام سازمان ملل درباره قحطی در غزه/درخواست گریفیتس از اسرائیل

مارتین گریفیتس  یادآور شد که قحطی در غزه که به مدت ۱۶۹ روز محاصره شده "قریب الوقوع" است.

وی ادامه داد: ما می دانیم که پس از اعلام قحطی، دیگر برای اقدام خیلی دیر شده است. ما همچنین می دانیم که با اقدام و حسن نیت می توان از این وضعیت جلوگیری کرد.»

گریفیتس اظهار کرد: ما باید مواد غذایی و سایر کمک‌های حیاتی زیادی به غزه ارسال کنیم. هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم. من درخواست خود را از مقامات اسرائیلی برای موافقت با دسترسی کامل و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه تجدید می کنم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درحالی که به مصر و نزدیکی رفح سفر کرده است, روز شنبه گفت حمله زمینی به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود.

خبر مرتبط
اعتراف تلخ دبیر کل سازمان ملل درباره جنگ غزه

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما قدرت توقف جنگ در غزه را نداریم، من از کسانی که قدرت توقف آن را دارند می خواهم در این زمنیه تلاش کنند.

گوترش ادامه داد: نمی توان شاهد کشته شدن این همه انسان بود و این همه رنج را بدون احساس غم شدید مشاهده کرد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما قدرت توقف جنگ در غزه را نداریم، من از کسانی که قدرت توقف آن را دارند می خواهم این کار را انجام دهند.

روز گذشته روسیه و چین پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره خاورمیانه که به آتش بس در آن اشاره نشده بود را وتو کردند. قرار بود که امروز قطعنامه جدیدی صادر شود که به دوشنبه موکول شد.

نماینده روس‌ها در سازمان ملل اعلام کرده است که مسکو اجازه نخواهد داد که شورای امنیت به سمت بازی های آمریکا و اسرائیل کشیده شود.

امروز صدوشصت و نهمین روز جنگ غزه است و حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۶۹ روز گذشته به طور مداوم باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر کشتار بیش از ۳۲ هزار فلسطینی زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.