جزییات جدید از حج عمره/ آمار سعودی منتشر شد

براساس آخرین آمار به‌روزشدۀ وزارت حج و عمره عربستان، از ابتدای فصل عمره تاکنون ۸ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۸۰ عمره‌گزار از خارج عربستان به این کشور وارد شده‌اند. از این تعداد، ۷ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۰۴ نفر عمره خود را به پایان رسانده‌اند و حدود ۹۷۶ هزار و ۱۷۶ عمره‌گزار هنوز در عربستان هستند.

گزارش آماری وزارت حج و عمره عربستان همچنین نشان می‌دهد سفرهای زمینی با ۹۸۰ هزار و ۵۵۶ ورود، پس از آن سفر هوایی با ۷۰۰ هزار و ۹۸۳ نفر و دریایی با ۵۴ هزار و ۱۴۱ نفر به ترتیب پرطرفدارترین مسیر عمره‌گزاران بوده است.

فرودگاه بین‌المللی محمد بن عبدالعزیز نیز دارای یک میلیون و ۹۱۹ هزار و ۹۷۱ ورود و یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۸۴۹ خروج بوده که میانگین جابه‌جایی آن روزانه ۶ هزار و ۵۷۹ ورود و ۵ هزار و ۶۱۳ خروج عمره‌گزاران بوده است.

این آمارها درحالی با به نیمه رسیدن ماه رمضان اعلام شده که هنوز وضعیت عمره ایرانی‌ها مشخص نشده است، درحالی که پیش‌تر مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حج و عمره ایرانی‌ها، از تلاش‌هایی برای حضور زائران ایرانی در عمره به ویژه عمره رمضانیه پس از ۹ سال وقفه، سخن گفته بودند.

خبر مرتبط
فوری/ تکذیب لغو کامل حج عمره ۱۴۰۲/ توضیح سازمان حج و زیارت

- معاون سازمان حج و زیارت - لغو کامل عمره در سال ۱۴۰۲ را تکذیب کرده است و عودت هزینه کامل پرداخته شده از شنبه ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

قرار بود اعزام زائران ایرانی به عمره از دی‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شود، که به دلیل آنچه نقص فنی و صادر نشدن مجوز به شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام شد، تا کنون به سرانجام نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.