تجمع  معترضان ضد اسرائیل در محل نشست انتخاباتی بایدن، اوباما و کلینتون

تظاهرکنندگان آمریکایی نشستی را که با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور با حضور «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی و «باراک اوباما» و «بیل کلینتون» روسای جمهور پیشین این کشور برگزار شده بود، قطع کردند.

این نشست که در آن بیش از ۲۵ میلیون دلار برای کمپین انتخابات بایدن در دور دوم جمع‌آوری شد، با تجمع معترضان به سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی که مرتکب جنایات نسل‌کشی در نوار غزه می‌شود، چند باری متوقف شد. 

تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراضی شعارهایی چون «شرم بر تو بایدن»  و «دستانت به خون آلوده است» سر دادند اما اوباما و کلینتون به شدت از سیاست کاخ سفید در مورد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حمایت کردند.

در این نشست روسای جمهور پیشین آمریکا ضمن تایید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از حمایت آمریکا از این رژیم نیز پشتیبانی کرده و در تناقضی آشکار تلاش برای ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی بیشتر برای فلسطینی‌ها و تشکیل کشور فلسطین در آینده را خواستار شدند.

پیش از آغاز این دیدار، خودروهای حامل این سه چهره آمریکایی از میان صدها تظاهرکننده مخالف جنگ علیه نوار غزه عبور کرد.

این تجمع اعتراضی نشان می‌دهد برخی از جوانان و سایر آمریکایی‌هایی که سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، از حمایت او از رژیم صهیونیستی در این جنگ خشمگین هستند.

نتایج نظرسنجی که شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی‌نیوز» نوامبر گذشته منتشر کرد، حاکی از این است که در بحبوحه عملیات طوفان الاقصی، حمایت‌ها از بایدن به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.