زلنسکی: باید تلاش کنیم راهی برای جلوگیری از عقب نشینی پیدا کنیم

زلنسکی در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست که جمعه شب منتشر شد، اظهار کرد: اگر حمایت آمریکا نباشد یعنی اینکه سامانه دفاع هوایی، موشک‌های پاتریوت و مختل‌کننده‌های تسلیحات الکترونیکی و گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپ نداریم.

وی افزود: این به معنای عقب‌نشینی قدم به قدم ما، با گام‌های کوچک خواهد بود. باید تلاش‌کنیم که راهی برای جلوگیری از عقب‌نشینی پیدا کنیم.

خبر مرتبط
خبر خوش بلژیک برای اوکراین

وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که این کشور قرار است ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) را برای نگهداری از جت‌های F-۱۶ که قرار است غرب به کی‌یف بفرستد، به اوکراین اختصاص دهد.

در همین حال، الکساندر سیرسکی که به تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شد، گفت: روسیه شش برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرت آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروها و از دادن مواضع ما می‌شود.

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است تا بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای کی یف را تصویب کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حالیکه ارائه بسته‌های کمکی واشنگتن به کی‌یف به علت مخالفت کنگره به بن بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را مسدود کرده و دولت جو بایدن هشدار داده است که بسته اخیر ۳۰۰ میلیون دلاری تنها چند هفته دوام خواهد آورد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما مصمم هستیم تا منابع مورد نیاز اوکراین را برای مقاومت در برابر تجاوزات روسیه فراهم کنیم.

واشنگتن هفته گذشته از یک بسته ۳۰۰ میلیون دلاری کمک به اوکراین خبر داد، اما آستین گفت که این کمک تنها به دلیل صرفه جویی در خریدهای اخیر امکان پذیر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.